REUNIÓ DE SUBALTERNS DEL 29 D'ABRIL DE 2014
Ordre del dia:
1. Concurs de mobilitat.
2. Judici Laborals.
3. Fons d’Acció Social (FAS)
4. 1%
5. Eleccions del 25 de maig.
6. Accidents laborals.
7. Varis.
1. Concurs de mobilitat.
2. Judici Laborals.
3. Fons d’Acció Social (FAS)
4. 1%
5. Eleccions del 25 de maig.
6. Accidents laborals.
7. Varis.
- Concurs de mobilitat .
2. Judici Laborals.
Denúncia interposada pels
Sindicats mitjançant el Comitè d’Empresa
davant el jutjat social de Barcelona per treure cada any des del 2013 una
paga.
Aquesta reducció
de la paga establerta pel Reial Decret Llei 20/2012, de 13 de juliol suposa un
incompliment del Conveni i afecta al persona laboral de l’Ajuntament de
Barcelona i al personal laboral propi del Consorci que estan adherits al
conveni de l’Ajuntament.
El 24 d’octubre
del mateix any el president del comitè d’empresa es va reunir amb el gerent del
Consorci, el senyor Manel Blasco, i
aquest va deixar ben clara la postura de l’empresa i la impossibilitat d’un
acord.
El 30 d’octubre
se celebra l’acte de conciliació i s’evidencia la mateixa postura de la reunió amb el president del Comitè, és a dir,
no hi pot haver cap acord.
El 3 de desembre
del 2013 des del Comitè es fa una ampliació de la demanda i es denuncia a
l’Ajuntament ja que hem tingut coneixement que el personal laboral prové
d’aquesta administració. Es va fer un traspàs de personal en dues tandes. El
primer grup va passar al Consorci l’1 de març del 2005. Són personal adscrits al
Consorci d’Educació de Barcelona (CEB) que manté la situació del personal en
actiu en l’administració d’origen, conservant tots els drets adquirits que
tenien en el moment d’adscripció, incloses les expectatives de promoció i
mobilitat i les demés inherents a la seva situació laboral. El segon grup va
passar al CEB l’ 1 de gener del 2009. Són personal subrogats al CEB i també
mantenen totes les seves condicions. .
El 14 d’abril
del 2014 tornem a tenir judici i aquesta vegada decidim ajornar el judici
nosaltres d’acord amb el Consorci ja que estem a l’espera de la resolució del
TSJC que dictamini si la decisió de la Generalitat és inconstitucional o no.
3. El Fons d’Acció Social (FAS).
Està a punt de
signatura i de sortir publicat a la Gaseta Municipal. Ja us informarem quan surti la
convocatòria.
Informar de que
hem aconseguit millores respecte el FAS de l’any passat. Les podem resumir així:
·
També hem aconseguit que s’ampliï l’edat dels
fills fins a 25 anys.
4. 4. 1%.
Després de la denúncia de CCOO, de l’incompliment de la sentència del mes de
setembre del 2013, el jutjat va donar els terminis a l’Ajuntament per informar de com anava el compliment. Ara
estem esperant que el jutjat es pronunciï entre:
La proposta de l’Ajuntament, que és pagar un únic 1% de
cada any 2007 i 2008 sense fer la pujada a la nòmina dels treballadors/es.
La proposta de CCOO consistent en que els dos augments de
l’1% siguin un increment a la massa salarial anual des del 2007 i per
tant incrementi la nòmina fins a la jubilació com ha estat sempre fins ara.
A CCOO defensem
que l’aplicació s’ha de retrotraure fins a l’any 2007 i negociar a la Mesa General l’increment de l’1% de la massa salarial, en quin concepte i a quines
categories s’ha d’aplicar. I que sigui d’aplicació a tot el personal de
l’Ajuntament de Barcelona.
Saben que han
consignat 50.000.000€ del tancament del 2013 per pagar-ho.
E 5. Eleccions del 25 de maig.
Us volem recordar els
vostres drets en els cas que treballeu el diumenge 25 de maig. Són:
- · La compensació per treballar aquest dia es d’uns 62€ de dietes, que s’ingressarà al vostre compte corrent i 3 dies a gaudir a pactar amb la direcció del centre.
- · Saber que si no la vostra escola es electoral i no voleu treballar aquest dia podeu renunciar i posaran a un altre subaltern d’una altra escola.
- · També us poden trucar per estar de suplent del Subaltern, només heu d’estar localitzats per si us han de cridar per substituir al vostre company. Per estar de suplent us donaran 1 dia a gaudir a pactar amb la direcció del centre.
- · Perquè us puguin trucar heu d’estar a la llista de les persones que voleu treballar per eleccions. Tan sols heu telefonar o enviar un mail a Recursos Humans del CEB (pas.ceb@gencat.cat) i comunicar-ho.
- · La vostra tasca aquest dia ha de ser garantir que el centre s’obri puntualment, atendre el que es necessiti per muntar les taules electorals (no muntar-les) i restar al centre per incidències que es puguin presentar relacionades amb l’escola fins al tancament.
- · Disposem de 4 hores per anar a votar i 1 hora per dinar. Quan marxem hem de deixar al policia que estigui al centre el nostre telèfon de contacte per si es presenta qualsevol incidència.
6. Accidents laborals
És molt important que sapigueu quins són els accidents
laborals (In Itinere, accident laboral en centre i In mission). L’accident
laboral in itinere és que es produeix durant l’anada o la tornada a la feina
seguint el recorregut habitual. L’accident in mission es caracteritza per ser
el que es produeix quan us envien fora de l’escola per fer algun encàrrec, com
ara anar a comprar alguna cosa pel Centre o anar al Consorci,...
L’escola us ha de fer un volant d’assistència per anar a la
mútua sempre ja que sense aquest document
no us faran la visita mèdica.
És molt important que tingueu clar que en cas de dubte cal
trucar a Recursos Humans o bé a nosaltres.
7. Varis:
A) Amb el tema de baixes o repòs de 24/48 hores és important
que sapigueu el següent:
· Tenim una baixa sense
descomptes a la nòmina cada any natural (gener a desembre), però recordeu que
tant a la primera com la resta si estem
de baixa per malaltia comuna a l’11è dia tindrem un descompte reflectit a la
paga d’abril. En cas d’operació el descompte s’aplica a partir del mes.
·
En el tema del repòs
domiciliari de 24/48 hores ens podem trobar amb metges del CAP que no fan paper
de 24/48 hores. Mai agafeu la baixa d’un dia. Heu de demanar el justificant de
la visita del metge d’aquell dia i adjuntar-ho amb un document que es diu nota repòs domiciliari .
· Insistim amb el que ja
us vam repetir a la reunió: si necessiteu ajut truqueu-nos que estem a la
vostra disposició.
B) La
importància del correu corporatiu. És molt important que com a mínim una vegada
a la setmana es miri el correu corporatiu ja que és el mitjà que empra el
Consorci per a comunicar-se amb nosaltres.
Si no recordeu la contrasenya envieu un correu a
recursos humans del Consorci al pas.ceb@gencat.cat
amb les següents dades: nom i cognoms, NIF i lloc de treball.